Informacje o przetwarzaniu danych osobowych wpłacających darowiznę dla
PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Art. 8 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanym przez Konferencję Episkopatu Polski, w dniu 13 marca 2018r.
Administrator PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA (Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa)
Cele przetwarzania
  • Realizacja i monitorowanie celu darowizny przez PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA.
  • Kontakt z darczyńcą w celu potwierdzenia realizacji celów przeznaczenia darowizny przez PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA.
  • Wystawianie dokumentów rozrachunkowych.
  • Realizacja obowiązków prawnych ciążących na PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA związanych z realizacją celów darowizny.
Podstawa prawna przetwarzania
  • Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne dla celów związanych z realizacją celu wskazanego przez Panią/Pana. [art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych – RODO].
  • Przetwarzanie Pani/Pana pozostałych danych osobowych zebranych w kwestionariuszu osobowym jest niezbędne dla wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA [art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych – RODO].
Kategorie odbiorców danych
  • Podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  • Upoważnieni pracownicy PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA.
  • Podmioty wykonujące na rzecz PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA usługi: księgowe, informatyczne i rachunkowe na podstawie odrębnej umowy, wymagane do prawidłowej realizacji usług przez PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA.
Okres przechowywania danych
  • Do czasu realizacji wskazanego przez Panią/Pana celu wsparcia przez PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA.
  • 5 lat - do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych oraz innych ciążących na PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA (na podstawie: art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. 2018.395 t.j. z dnia 20 lutego 2018 roku)).
Prawa związane z przetwarzaniem
  • Prawo do żądania od administratora dostępu do danych
    1. Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe.
    2. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania i otrzymania: certyfikatów, wyciągów, świadectw, w postaci kopii lub dokumentu autentycznego, zawierających dane jego dotyczące. Wyłączeniu podlegają dane, które jako nie pochodzące od wnioskodawcy, są objęte tajemnicą na mocy prawa lub nie można ich oddzielić od danych dotyczących osób trzecich i ze względu na poufność wymagają ochrony.
    3. Za wystawienie dokumentów, administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Prawo pobrania opłaty dotyczy również kolejnych kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
  • Prawo do żądania sprostowania danych
    1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądać od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, jeżeli dane są nieprawidłowe.
    2. Wniosek o sprostowanie danych powinien zostać przedstawiony w formie pisemnej.
    3. Jeżeli administrator odmówi przyjęcia wniosku o sprostowanie danych, powinien pisemnie powiadomić o odmowie wnioskodawcę, który będzie mógł złożyć ponownie wniosek do ordynariusza miejsca lub wyższego przełożonego instytutu życia konsekrowanego lub stowarzyszenia życia apostolskiego.
    4. Sprostowanie danych dotyczących aktów i faktów dotyczących stanu kanonicznego osoby może zostać dokonane jedynie za zezwoleniem ordynariusza miejsca lub wyższego przełożonego instytutu życia konsekrowanego lub stowarzyszenia życia apostolskiego.
  • Prawo do żądania dokonania adnotacji i uzupełnienia danych
    1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w uzasadnionym zakresie żądać umieszczenia w zbiorze danych adnotacji lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
    2. Wniosek o dokonanie adnotacji lub uzupełnienie danych powinien zostać przedstawiony w formie pisemnej.
    3. Administrator powiadamia pisemnie wnioskodawcę o dokonanej adnotacji.
    4. W przypadku odrzucenia wniosku, zostaje on odnotowany i przechowywany w aneksie do właściwego zbioru. Administrator powiadamia na piśmie o odrzuceniu wniosku zainteresowanego, który może ponownie złożyć wniosek do ordynariusza miejsca lub wyższego przełożonego instytutu życia konsekrowanego lub stowarzyszenia życia apostolskiego.
  • Prawo do żądania usunięcia danych
    1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, a administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli: dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane; osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie danych, i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania; dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
    2. Wniosek o dokonanie adnotacji lub uzupełnienie danych powinien zostać przedstawiony w formie pisemnej.
    3. Prawo do żądania usunięcia danych nie przysługuje w przypadku, gdy dane dotyczą udzielonych sakramentów bądź w inny sposób odnoszą się do kanonicznego statusu osoby.
  • Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania
    1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych jeżeli: kwestionuje prawidłowość danych osobowych; przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  • Prawo wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych.
  • Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Kontakt w sprawie RODO: PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA (Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa), email: iodpdm@missio.org.pl lub za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://app.gorodo.pl/api/zadanie/5271628463.
Informacje dodatkowe
  • Podanie danych nie jest wymagane, jednakże ich niepodanie, może uniemożliwić realizację celów wspartych przez Panią/Pana.
  • Pani/Pana dane nie będą przekazywane przez PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA do państwa trzecich ani organizacji międzynarodowych.
  • W oparciu o Pani/Pana dane osobowe PAPIESKIE DZIEŁA MISYJNE - DYREKCJA KRAJOWA nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, i nie wykonuje procesu profilowania.